dinsdag 10 april 2012

Gevonden!!!

Zoals de vorige keer gezegd, stond er nog Le Chapeau in Antwerpen op het programma. De derde, en zoals de titel het al laat vermoeden, de laatste trouwwinkel!
We, the die-hards: Annemie, Oskar en ik, arriveerden wat te laat in de winkel, en mochten op ons beurt dan ook wat wachten. Maar dat wachten werd beloond met een toffe verkoopster: Leen! (niet dat ze deze blog leest, maar misschien voelt ze het nu wat jeuken aan haar neusvleugels)
We begonnen met een gesprekje: wat vind je mooi, wat vind je niet mooi, wat verwacht je van je huwelijk, hoe zou je jezelf omschrijven... Uitgebreide vragenronde zodat zij zouden weten wat wel en wat niet uit de rekken te halen. We installeerden ons in een paskotje en konden dan de winkel gaan verkennen. Leen haalde vanalles uit, en uiteindelijk werden er een 10tal aan de kant gehangen om te passen.
Ik werd voorzien van schoenen, ondergoed én pashandschoentjes! Die pashandschoentjes waren wel wat minder, aangezien je er dan bij elk kleed als een plechtige communicant uitziet, maar het zou zijn om hun stoffen te beschermen (al hebben we daar weinig van gemerkt). Ale, we stonden passensklaar, dus daar gingen we!

De eerste waren niets, er was altijd wel iets mis aan en wij begonnen al te denken dat we gewoon niet in de juiste sfeer waren. Daarna was er al wat beterschap, en konden we onze favorieten van in Aalst al schrappen! Maar nog steeds niets dat het kleedje in Roeselare kon overtreffen, geen wauw.
Na de eerste pasronde en sommige kleedjes twee keer te passen (met retouches kan je veel veranderen) geen uitverkoren kleed, dus een beetje teleurgesteld, want ik had veel verwacht van die winkel!
Gelukkig zei Leen (die goed geluisterd en gekeken had): "Er zijn nog veel kleedjes in het magazijn, want we kunnen niet alles uithangen. Ik ga daar eens gaan kijken of er nog iets tussenzit!" Na een dikke 5 minuten kwam ze terug met 2 kleedjes. Het eerste deed mijn ogen al fonkelen: zag er niet slecht uit, helemaal niet slecht, heel goed zelfs! In het paskotje wist ik het al als ik het aandeed: dit wordt het, dé combinatie van alle dingen die ik mooi vind, goede vorm, goede stof, goed kleur! Wanneer ik het gordijntje opendeed en naar buiten ging, kon mijn zus het al zien: de keuze was gemaakt! Gelukkig vond zij (en Oskar natuurlijk) het ook een topper!!
Het tweede kleedje werd nog gepast, maar bevestigde alleen maar dat mijn keuze al gemaakt was.

De maten werden opgenomen, we dronken er een glaasje champagne op (met rode kaken als gevolg), de maten werden nog eens opgenomen (niet omdat ik spectaculair verdik na een glas champagne, er was gewoon twijfel over de maat) en de bestelbon werd opgemaakt. Op 27 augustus volgt de eerste pas, en een maandje laten kan ik het gaan afhalen. HOERA!

Vanaf nu stort ik mij op alle andere voorbereidingen! En stuur ik mijn ventje-in-spé om een kostuum! :-)

1 opmerking:

  1. 't is echt effenaf een schoon kleed! Oskar & mamamie like!
    Goed gedaan he! Jij zal in elk geval menig mond laten open vallen! Nu lieven nog... Ave Maria!

    BeantwoordenVerwijderen