dinsdag 3 april 2012

De trouwjurk

Hops, het begint al... de verwaarlozing van mijn blog! Slechte punten voor mijzelf, en dat ga ik nu proberen goedmaken met een verslagje van de zoektocht naar dé trouwjurk!
Vorige week dinsdag was mijn eerste afspraak, bij La Sposa in Roeselare. Op voorhand al wat in de boekjes gekeken om een idee te hebben van welke stijl ik uitwil dus ik dacht dat het nog wel makkelijk ging worden. Maar als ik voor de winkel stond had ik plots wel wat zenuwen :-) Gelukkig had ik twee goede helpers bij mij: mijn zus en Oskar! Oskar is de enige jongen die mijn kleed op voorhand mag zien, en maakt aan de hand van een glimlachje duidelijk of het ok is of niet!
In Roeselare lieten ze mij eerst in een boek kijken en wat verschillende dingen passen, en al snel werd duidelijk welke stijl mij het beste staat. Dat eerste kleed aan doen is best wel speciaal, plots sta je daar dan met een trouwjurk aan. Doet raar, maar het was wel leuk :-)
Na een tiental kleedjes te passen, was er plots dat kleed dat er uitsprong, eentje waar je ietsje vrolijker van wordt. En gelukkig vonden Annemie, Oskar en de verkoopster dat ook. Unanieme keuze dus!
Maar omdat het de eerste winkel is nog niet de definitieve keuze (ah nee, want we moeten toch zeker zijn dat er ergens anders niets beter is) en bijgevolg gewoon laten opschrijven zodat ik als ik terugkom direct weet wat mijn favoriet is.

Gisteren dan de tweede winkel gedaan, bij Pierre Yves in Aalst. De winkel waar mijn zus haar kleed vond, en wel in orde was. Mijn twee vaste partners in crime terug mee, ditmaal met mijn mama erbij. Deze keer niet veel chance met de verkoopster, nogal een norse madam, eentje die direct zei: 'in uwen stijl ist er nie veel ze' (en nee, zo een aparte stijl heb ik niet). Nuja, uiteindelijk leek ze na een tijdje te beteren, maar echt gezellig was ze niet :-)
Opnieuw heel wat kleedjes gepast, maar int begin niets dat eruit sprong. Gelukkig ging het al snel in stijgende lijn! Uiteindelijk bleven we over met twee favorieten: twee verschillende stijlen, maar allebei heel mooi. Té moeilijk om eentje eruit te pikken, dus ditmaal schreven we er 2 op!

Na een nachtje slapen is er in mijn gedachten al eentje afgevallen, dus blijf ik nog met twee kleedjes over. Maar ik kan niet kiezen, en wil mijzelf nog wat treiteren en de keuze nog wat uitbreiden, dus een derde winkel staat op het programma. Ditmaal gaan we richting Antwerpen! Ik heb er al goesting in!!! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten